When I'm with you I have fun

Londonlivet leker fortfarande! Vi har det så himla härligt. Fast i förrgår provjobbade jag på en bar/klubb i Shoreditch som heter Cargo och det var hemskt! Jag gick därifrån efter halva tiden. På onsdag ska jag provjobba på ett mysigt café i Soho (Nordic Bakery) istället, tror det passar mig bättre.
Annars lägger jag mest alla mina pengar på god mat och fina drinkar.
Amanda
Kvällspromenad vid Regent's Canal
Häromdagen fyllde Cornelia 20 år, grattis grattis! Fick ingen bild på födelsedagsbarnet men här är iallafall jag och Line när vi dricker jättegod champagne! Vi var på en helt lovely resturang i Notting Hill, ska ta reda på vad den hette, ni måste gå dit.
Emma och Emelie födeledagsskålar
Feta + pomegranate + ruccola + vit balsamvinäger och ååh så himla gott!!
En annan fin och tydligen väldigt god sallad som Emelie åt!
Beautiful Hackney
Mojitos på Breakfast Club, en favorit. Här är Julia
Linefine
Igår var vi på Catch!

Kommentarer
Postat av: Livia

such nice pictures! you should post more often. xx

2010-09-11 @ 23:16:20
Postat av: bella

min moster vill så gärna flytta dit, och vi med. ÄR det dyrt att bo där? snälla svara! Kram på dig!

Postat av: matilda

fy faaasen vad fint. blir så himla avis.

men, en liten fråga bara. tror du att du hade anpassat dig till londonlivet lika lätt om du inte hade känt någon som bodde där före det att du flyttade dit?

2010-09-12 @ 12:25:51
URL: http://kallhudochspets.blogg.se/
Postat av: Rebecca

fy fasiken så fint.

jag måste flytta dit.

är shoreditch så fint som alla säger?

2010-09-12 @ 13:43:16
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/
Postat av: hanna

amanda! vilken kamera har du nu? är det en ny och i så fall tycker du att den är bra att fota med? funderar nämligen på att köpa en kompakt också. puss!

2010-09-12 @ 16:04:58
URL: http://touslesjours.webblogg.se/
Postat av: Marit

Hej!

Jag ska spela in en film till mitt slutprojekt i trean, och jag undrar vad du Amanda använder för program när du klipper ihop och fixar dina filmer?

Är mycket tacksam för svar!

2010-09-12 @ 19:06:42
Postat av: emelie

sweeeet! jag och josefine åkte förbi beautiful-skylten igår. den är så vacker. typ fräck.

2010-09-13 @ 02:41:40
URL: http://emeliel.blogg.se/
Postat av: Dora

Hejhej!

Jag ska till London i vinter och undrar om du har tips på hyfsade hostel?

2010-09-14 @ 23:33:39
Postat av: Matilda

Hej! where abouts in london are you living and what brought you there?i´m a 19-year old Finnish student and living in camden, maybe i´ll bump into you one day: )

2010-09-18 @ 15:51:26
Postat av: Amanda

SVAR:



bella: det är dyrt!! tyvärr. vi betalar 1500 pund i månaden (drygt 15000 kronor) för vår lägenhet (en trea), och det är "billigt" jämfört med mycket annat...



matilda: nej, jag tror jag hade haft svårare att komma in i det. men det hade nog bara tagit lite längre tid, inga problem liksom. men det var ju skönt att kunna komma hit och bara flytta in i deras lägenhet liksom!



Rebecca: ja det är det! :)



hanna: canon ixus någonting, det är min gamla, skulle inte rekommendera den :/



Marit: jag använder iMovie, ett program som kommer med på macdatorer. simpelt men fungerar bra!



Dora: tyvärr inte..!



Matilda: Hi, cool! I live in Hackney, east london. You have to say hi if you see me!

2010-09-20 @ 11:30:31
URL: http://moderniteter.blogg.se/
Postat av: Anonym

i lived in hackney last year, student halls were on pitfield st, rough area..: D

2010-09-22 @ 13:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback