But tell me now where was my fault in loving you with my whole heart

Olympus Pen. Foto Magnus Frödeberg

I höst tänker jag köpa en ny kamera! Åh, jag längtar. Äntligen få börja fota lite mer igen. Just nu använder jag en Canon Ixus, och jag tycker ändå att kameror i den serien har varit okej dag- och festkameror, men den jag har nu är verkligen såå dålig. Nästan allt blir brusigt och suddigt. Det ni får se här på bloggen är verkligen de få bilder som blir lyckade.

Jag är iallafall väldigt sugen på en Olympys Pen, men Lumix LX-4 verkar också bra. Någon som har eferanhet utav någon av dessa, eller har nåt tips på någon annan bra kamera?
Amanda

Kommentarer
Postat av: veronica

jag fotar med en panasonic lumix GF1 och är helnöjd!

Postat av: Jenny

Jag har en Canon eos 450d, som jag är väldigt nöjd med, den är lätt att använda och helt okej billig för en systemkamera.

2010-08-07 @ 02:35:09
URL: http://abstraktioner.blogg.se/
Postat av: Lisa

Har hört att Canon g10, g11 och g 12 är det närmaste som går att komma systemkameror kvalitetsmässigt, utan att de är så stora. De kostar dock runt fyra-fem tusen tror jag.. men om de är bra så kanske det är värt det, jag funderar själv på en sån! Men jag få se...

2010-08-07 @ 19:33:10
URL: http://honung.webblogg.se/
Postat av: en annan Lisa

hej! jag har en olympus e-p1 och visst är den sjukt fin och tar bra bilder men jag vet inte om jag skulle rekommendera den. autofokusen är vääädligt trög (missar bra fotoögonblick för att den fokuserar fel eller tar lång tid), man saknar blixten ibland ( fastän jag själv aldrig brukar använda blixt finns det alltid tillfällen man vill ha det..dyrt att köpa till en blixt!), det går dessutom i princip inte att fokusera i dåligt ljus och den manuella fokusen är konstig ( zoomar in på bilden så att man ser tydligt att ett visst objekt är skarpt, detta funkar okej i ljus men inte när det är mörkt = går typ inte att fokusera alls) men den är underbar att ha när det är soligt! vill bara varna dig så att du vet. jag föll också för dens "good looks"

2010-08-08 @ 16:36:55
URL: http://copsandrobbers.blogg.se/
Postat av: alice

har en olympus pen e-pl1 och är helnöjd! har tidigare haft en canon G11 och tycker de är ungefär lika bra. men min olympus är ju sjukt snygg!

2010-08-10 @ 21:51:28
Postat av: Nathalie

ahh jag ar sa galet sugen pa att kopa en ny jag med!

2010-09-02 @ 21:28:17
URL: http://nathalie.metromode.se
Postat av: Tonylotta

This site is professional and to the point.

2011-05-27 @ 13:41:01
URL: http://tonylotta.blogocial.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback