In spite of ourselves we end up sitting on a rainbow

Det har kommit massa Londonfrågor så nu tänkte jag svara på dem en gång för alla!
Lägenhet: Vi tog över lägenheten från våra kompisar som bodde här innan. Jag har för mig att de i sin tur hittade den på gumtree.com. Där kan man hitta massa lägenheter! Vår lägenhet är en trea och ligger i Hackney och kostar 1500 pund i månaden, vi är fyra stycken som delar så vi betalar 375 pund var (typ 4000 kronor). Det går att komma undan billigare men överlag är det dyrt. Sen får man väl räkna med att många lägenheter har rätt låg standard också.

Jobb: Jag lämnade ut cv:n lite här och var men det var aldrig någon som hörde av sig. Som tur var fick jag genom min kompis Cornelia reda på att Nordic Bakery sökte folk, jag mailade dem och dagen blev jag tillfrågad att komma och provjobba! Men det är inte så svårt att få jobb här, alla mina kompisar från Sverige har fått jobb inom ett par veckor.

Jag jobbar på Nordic Bakery i Marelybone! 6 pund i timman, det är inte mycket, rätt standardlön tyvärr...

Foto: Thomas Degner

Kommentarer
Postat av: Lilou

Puh, saftig hyra! Min bror betalar 12000 kr i månaden för en 2a i USA, helt galet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback