Londonguide

Mitt hjärta slår hårt för London alltså. Det finns så himla mycket kvar som jag vill upptäcka, så jag har inte så jättemånga tips att ge er just nu. Men vet ni vad att förhoppningsvis så flyttar jag dit i september så då ni! Tills dess, håll till godo:

Broadway Market
Hackney

Mina vänner bor i Hackney, bara ett stenkast ifrån Broadway Market. Här kan ni köpa hur mycket god mat som helst, och vill ni spana på snygga människor är det här ni ska hänga på lördagarna.
God svamprisotto från Broadway Market
London Fields
Hackney

Till den här parken går ni och alla snygga människor efter att ni har varit på Broadway Market. Fast om det är fint väder kan man nog hänga här lite när som helst. Mina vänner spottade sångaren i The Drums (i sällskap med Pixie Geldorf) här förra veckan!
I London Fields
Victoria Park
Hackney

Hyde Park och Kensington Gardens i all ära men vill man gå till en fin park i östra London så är Victoria Park ett ypperligt alternativ!
Portobello Market
Notting Hill

Bra secondhandmarknad i Notthing Hill. Här köpte jag min balklänning och en jättefin mockajacka!
Jag i min orangea balklänning från Portobello!
Flower Market,
Hackney

Blommarknad! Om inte min kamera hade blivit snodd så hade jag kunnat visa er sjukt fina bilder därifrån. Väldigt vackert!
The Alibi
Dalston

Rolig klubb! Förövrigt kan jag tipsa om att gå ut i Dalston överhuvudtaget, mycket snygga människor och trevliga pubar, till exempel Haggerston.
På promenad i Dalston i natten
Smash & Grab, Proud
Camden

Vi var på torsdagsklubben Smash & Grab där de spelade väldigt bra musik, men Proud kan man nog gå till fler dagar i veckan. Lokalen är typ... ett gammalt stall.
En bra låt spelas på Smash & Grab

Breakfast Club
Hoxton, Shoreditch
Mmmm så god mat. Jag älskar english breakfast och här har dom vegetarisk sådan. Dessutom happy hour mellan 18-20 med mojitos för 4 pund.
Drinkar på Breakfast Club


Goda pannkakor har dom också

/Amanda


Kommentarer
Postat av: lovisa

åh vad fint! kan inte så mycket om london men var där för några veckor sedan bara för att träffa en kompis som har flyttat dit, var bara där i några dar, men mäste tipsa om primrose hill!!!! finaste kullen med utsikt över hela london!! ett stort plus är att de aldrig klipper gräset där så det är mjukt och vackert! en off-license ligger ganska nära så man kan köpa en flaska vin och lite chips så får man den ultimata upplevelsen!

2010-07-01 @ 20:40:03
Postat av: bella

om du någongång, inte längre skulle vilja ha den orange klänningen, snälla sälj den till mig då! Finns ingen annan färg som jag älskar mer än den!

Postat av: Johanna

Åh! Älskar London! Hur har du lärt känna de som du bor hos när du är där? Har ni träffats där, eller är det människor hemifrån? Jag vill nog flytta dit inom nåt år, så jag vill gärna ha lite tips om staden, hur man kan bo och så, om du har några!

2010-07-01 @ 23:27:36
Postat av: /JT/

underbart med london, fint där alltså :)

2010-07-02 @ 12:37:08
URL: http://danceitblue.blogg.se/
Postat av: Timotej

Oh, vad fin du är. Skönt att vara fin utan smink.

2010-07-02 @ 14:52:19
URL: http://cirkustimotej.blogg.se/
Postat av: Burlesque

näst sista bild din kompis ser så typsik engelska tjejen!

2010-07-02 @ 17:42:58
URL: http://www.burlesquees.blogspot.com
Postat av: linda

Nästa gång får du upptäcka pärlorna i väst också tycker jag :)

2010-07-03 @ 12:20:52
URL: http://wingspan.blogg.se/
Postat av: Siri

Åh London måste ta mig dit snart! Du har inget tips på var man hittar billiga flygbiljetter eller vandrarhem?

2010-07-04 @ 18:01:46
URL: http://shambolic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback