Klänningar & nostalgi

När jag var sådär en fyra år började jag klä mig själv. Jag skulle alltid ha klänning eller kjol och lackskor samt accessoarer som plastiga armband, diadem och spetskragar. Sen hade jag ett ganska långt uppehåll från det där pråliga, först kom tightsperioden, under lågstadiet någon gång. Sen följde diverse stadier som jag antar att de flesta går igenom... rosa perioden till exempel. I sexan tror jag att jag började utmärka mig litegrann, minns en gång när jag spatserade över skolgården iförd chockrosa basker, folk glodde förstås men jag var stolt över min fina mössa, ha ha.
Men det dröjde länge innan jag började använda klänning igen, under högstadiet kände jag mig nästan alltid för uppklädd i annat än byxor. Framåt gymnasiet hade detta dock växt bort, nu klär jag mig mer än gärna i detta fina plagg. Jag har mest ganska enkla klänningar, inga som talar för sig själva direkt utan mer sådana man får matcha bra för att göra lite roligare. Men här kommer ett par som verkligen sticker ut utan att vara särskilt extrema:

        
Alla bilder från net-a-porter.com.

Bild 1: Zac Posen - metallic bubble dress. Hallå, perfekta partyklänningen? Oh vad jag skulle dansa i den här!
Bild 2: Tomas Maier - draped jersey dress. Också en ganska festlig klänning, särskilt med tanke på längden, men kan även tänka mig den med ett par svarta heltäckande strumpbyxor.
Bild 3: Mily - asprin dot silk dress. Nu snackar vi LBD, och ingen dålig sån heller.
Bild 4: Lauren Moffatt - leaf print dress. Finfin höstklänning.
Bild 5: Jovovich-Hawk - sailor velvet mini dress. Underbar färg, underbart material, underbara detaljer.
Bild 6: Graeme Black - one shoulder dress. Jag tar egentligen avstånd från klädesplagg med ett axelband (sen någon period i högstadiet) men här tycker jag att det funkar. Kanske mest för att resten av klänningen är fantastisk...
Bild 7: Derek Lam - draped one-shoulder dress. Även här får jag påpeka det där om ett axelband, den hade varit snyggare med två, men man kan inte få allt här i världen. Jag skulle i alla fall ha på mig den om jag skulle på dejt i någon romantisk komedi.
Bild 8: Derek Lam - bi-color strapless dress. Äckligt. Jävla. Snygg. Perfekt modell, älskar axelbandslöst.
Bild 9: Catherine Malandrino - jersey empire dress. Söt liten skapelse, gillar mönstret över bysten och de smala axelbanden.
Bild 10: Anna Sui - silk tunic dress. Ganska vardaglig, men den har det där lilla extra som skulle få en att känna sig skitsnygg en vanlig trist måndag.

Olivia

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag älskar femman och sexan! Det är så fint med klänningar som sticker ut lite:)

Postat av: Danni

Jättefina klänningar :)

2006-10-17 @ 18:52:38
URL: http://miumiu.blogg.se
Postat av: Amanda

Ja! min Anna sui klänning på första bilden! Mums!

2006-10-17 @ 20:17:26
URL: http://sweetsour.blogg.se
Postat av: Amanda

Ha, menade sista....

2006-10-17 @ 20:17:55
URL: http://sweetsour.blogg.se
Postat av: Maria

den 9:onde äälskar jag!

2006-10-18 @ 17:07:23
URL: http://www.marajas.blogg.se
Postat av: Lisa

klänning nummer 8 var ju helt skitsnygg! gah! :D

2006-10-19 @ 21:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback