Viktor & Rolf hjärta H&M

Godafton gott folk!
När jag anlände till skolan idag fick jag ett trevligt besked om att våran svenskalektion var inställd. Ni förstår väl vad det innebar? Flera timmar till övers eftersom vi då inte hade några lektioner innan lunch! Jag hade inga planer på att besöka H&M denna dag men det blev ändrade planer helt enkelt. Jag och Em tog pendeln till stan och gick till H&M i Kompassen. Det var ganska lång kö men inte alls som jag väntat mig.  Dock blev alla som snällt stått och väntat som galna när dörrarna öppnades, kön upplöstes och väl nere för rulltrappan var det kaos. Jag och Em fattade varandras händer och tänkte lite högt, "är det bara vi här som tar det hela med viss ro?". Det var verkligen som om folk bara tyckte åt sig vad de kunde få tag på. Ännu roligare var att en tjej som gått på våran skola var där och hon var kanske den mest hysteriska av alla. Dessutom har hon uttalat sig högt på bussen om att "jag har minsann läst ELLE sen jag var fyra! Och min mamma är värsta modeoraklet!". Jag studerade henne intresserat när hon for runt bland kappor och klänningar och svor över att hennes storlek var slut.

Jag stod och höll i den svarta blusen med hjärtan en stund, men jag gillade inte materialet och inte heller priset. Sen provade jag ett killinne med en tryckt rosett på bröstet, men det var inte heller något vidare. Lite besviken är jag att jag inte fick se den där fina kjolen i verkligheten, de hade inte fått in den i Kompassen. Em min vän köpte den gråa tröjan med ett hjärta på. Själv slog jag till på ett par trosor som var mer i min prisklass, de var ju inte från V&R, men lika fina för det.

Sen skulle jag köpa hörlurar. Men dom jag ville ha var slut, en förfärlig besvikelse som ni nog förstår, men jag var på Röda Korset och tröstshoppade efter skolan så det är väl okej, antar jag. Fann sedan ett alternativ till hörlurarna (i form av klistermärken som jag skall klista på mina gamla), som ni kanske får se någon dag.
Nu ser jag fram emot att läsa allas bloggares H&M-berättelser. Vad tyckte ni föresten? Puss /Olivia


Kommentarer
Postat av: Idas stil

Jag var ledig idag, men skippade ändå H&M. Det är så jobbigt att trängas med folk (jag var på Stella förra året, så jag vet), men visst verkade det som att det fanns mycket fint :)

Postat av: Camilla

det där är så galet! :)

2006-11-09 @ 20:40:46
URL: http://www.stilic.blogg.se
Postat av: lillan

"jag har läst Elle sen jag var fyra!"

det där kommer alltid finnas i våra hjärtan. =)

2006-11-09 @ 20:53:17
Postat av: Hanna

såg dej och din diorväska live idag på stationen ;D

2006-11-09 @ 20:59:31
URL: http://hannabanana.blogg.see
Postat av: anna

oj vilken ehhhm speciell tjej... (elle)

2006-11-10 @ 00:07:59
URL: http://fashionfason.blogg.se
Postat av: Sassy

Läst ELLE sen hon var fyra? Jahaja, när jag var fyra läste jag typ... Bamse... Apropå H&M-berättelser, spana in min. DEN var kul, tyckte jag. Eftersom jag rådissat alla som trängs.

2006-11-10 @ 14:32:51
URL: http://sassy.webblogg.se
Postat av: jessica

jag tog ledig från skolan bara för V&R, hehe. men det var det värt!

2006-11-10 @ 15:16:58
URL: http://speaking.blogg.se
Postat av: Nora

jag tog också ledigt , men vart lite besviken när jag kom dit måste jag säga. Inte den röda kjolen, inte hjärtblusen , inte mkt. Men jag fick iaf den svarta trechen som jag ville ha , tjohoo! :)

2006-11-14 @ 20:17:23
URL: http://aife.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback