Läsande och resande hör ihop

I dagarna fick jag och alla andra elever på min skola en pocketbok som heter Färdlektyr. Det är en samling noveller och dikter av både kända och okända författare. Bland annat Inger Alfvén och Anders Wendin, även känd som Moneybrother har bidragit till årets utgåva. Bakom projektet står läns- och lokaltrafiken i Sverige. Tanken är att unga människor ska bli inspirerade till att läsa och skriva mer, och vad passar bättre än att läsa när man är på resande fot? Själv åker jag buss i minst en timma varje dag, och nu har jag visserligen min nya älskling men jag tycker det är trevligt med en god bok ibland. 

Färdlektyr delas ut gratis till Sveriges alla gymnasieelever men du kan lägga vantarna på den även om du inte går på gymnasiet. Gå in på www.fardlektyr.nu och läs mer, där kan du även beställa boken och ladda ner novellerna i mp3-format.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Wedin :)

2006-11-07 @ 18:15:26
Postat av: Sanna

Gud vad snygg!

Postat av: Shopoholychic

Superbra tips! Nu ska jag bara köpa en iPod så att jag har någonstans att ladda ner böckerna i :)

2006-11-08 @ 22:54:43
URL: http://shopoholychic.webblogg.se/
Postat av: Lovisa

Den där har jag också fått. Tyckte att novllerna i den var riktigt bra faktiskt!

2006-11-09 @ 15:12:02
URL: http://lovisaochlitetill.blogg.se
Postat av: hanna

ååh, jag måste skryta lite nu när jag läste genom er blogg och hittade det här inlägget... jag är faktiskt med i den, jag har skrivt novellen "det här är inte en novell om villkorslös kärlek".

så, färdig med skryt. förlåt :P

2007-05-01 @ 01:14:08
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback