Helgen

Så var det dags för en liten sammanfattning av helgen vecka 47. (Ja, ni som gillar bob hund vet vad det är för helg nästa vecka...) Känner mig lite småkrasslig och nu tror jag det är påväg att bryta ut, kommer säkert vara sjuk lagom tills på tisdag då jag har inså-redovisning för klassen. Jag går estet/musik, inså står för instrument/sång (har jag efter en del klurande lyckats lista ut), och varje termin spelar eller sjunger man en låt för klassen för att visa upp lite vad man lärt sig. Jag ska sjunga Mr King utav Nerina Pallot, och min hals är inte vad den borde vara. Men vad annat kan man göra än att hoppas på det bästa och dricka en massa te. Kanske skulle tvinga Amanda att göra chai-te åt mig, hon är bra på det.

I fredags var vi hos stylish mormor och morfar i Halmstad, åt god mat och god efterrätt och tittade på IDOL. Tråkigt att Johan åkte ut, han var snyggast. Men det blir säkert en hårresande final ändå, inte lika säkert om jag tycker det är värt att se den nu när inte han är med, ha ha.
Igår hanns det med en del shopping som ni kan se nedan. Köpte ett par julklappar också. Det känns bra att ha kommit igång med det där, så man inte råkar bli sådär julstressad. Jag älskar julen, jag älskar att köpa presenter och att slå in dem är ännu bättre.

101803-421
Underbara vantar för 15 pix.

  
Skinnkängor från Emmaus, väska från Byring&Bråte, smycken från mormor.

 
Lördagens klädsel: basker och skor, second hand, kjolen är mammas gamla, halsband och t-shirt från H&M. Glömde visst att ta av mig solglasögonen på första bilden.

Till aftonen bjöd Lars Demian med gäst på en fin föreställning på Pusterviksteatern. Min gode vän Alex gav mig en biljett i födelsedagspresent, det tackar vi för. Det var både sång och dans och gästen som var komiker imiterade den ena efter den andra, och Demian själv imiterade Robert Wells.

101803-426
Foto: Lasse Stener

Denna sköna söndag har jag ägnat åt att läsa, städa mitt stackars rum som egentligen skulle behöva en rejäl omgång efter förra helgens partaj, se den underbara filmen Tillsammans och drömma lite om sommaren.

Helgens låtar:
Lovetrap - Nicola Sarcevic
Be Good - Jens Lekman
What Can I Do? - Anthony and the Johnsons & Rufus Wainwright

Under veckan som kommer så är det ganska mycket på tapeten för min del, ett fruktat matteprov bland annat, så det kommer kanske bli lite si sådär med bloggandet, men jag lovar er åtminstone två inlägg, ett med lite julklappstips och en Göteborgsguide.
Glöm för all del inte att titta på Mäklarna på SVT ikväll, för Kjell Bergqvist, det är grejer det. Puss /Olivia

Kommentarer
Postat av: Sandi

Satans snygg oufit hörru. Ser fram emot gbgguiden!

2006-11-26 @ 19:32:33
Postat av: emelie

riktigt snygg outfit med en underbar basker på huvudet.

Postat av: Julia

Shitman vad snygg du är!! Skorna var hur snygga som helst! Jag var med hos min grandmother idag, fast farmor då och fick lite stuff :) alltid lika kul :D ps. jag hejar på erik han är snyggast :P

2006-11-26 @ 19:53:33
URL: http://juvlia.blogg.blogg.se
Postat av: Anonym

har också uppspel på tisdag, går också estet musik. men vi spelar upp för lärarna och alla dem som har det instrumentet.

2006-11-26 @ 20:05:32
Postat av: Anna

Åh, jag älskar mäklarna! Och blev skitsur när det inte var ngt ikväll.

2006-11-26 @ 20:17:43
URL: http://annajet.blogg.se
Postat av: Sandi as above

Lovetrap!
Ingen av mina kvinnor har den tillgänglig
Skulle vara skitsnällt om du hade tid att skicka över den

2006-11-26 @ 20:19:26
Postat av: Lisa

ååh, vilken fin outfit! Väldigt snygg modell på kjolen och baskern var verkligen en snygg detalj till.

2006-11-26 @ 20:31:27
URL: http://aife.webblogg.se
Postat av: Julia

Ps ps. Jag har en konstig fråga och den lyder som följer; Hur får du dina kjolar att sitta uppe precis under bysten?! Mina kjolar kasar bara ner om jag inte spänner ut bröstkorgen som en bodybuilder! Även om kjolen är precis så liten att jag får upp den dit! Men sedan har jag dålig hållning med...

2006-11-26 @ 20:32:25
URL: http://juvlia.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Jag älskar kjolen! Jag önskar att jag kunde ha den modellen :) Superfin!

2006-11-26 @ 20:32:41
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: alice

fina saker och fin outfit!

2006-11-26 @ 20:36:26
URL: http://rosetten.blogg.se
Postat av: Matilda

Snygg basker!

2006-11-26 @ 20:42:37
URL: http://tildus.blogg.se
Postat av: MALIN!

Jag är en väldigt bra vän med Kjells dotter :)
Snygg outfit föresten :D

2006-11-26 @ 21:49:52
Postat av: Michaela

Mäklarna är gryyymt!

2006-11-26 @ 23:49:57
URL: http://rar.blogg.se
Postat av: Jess

helt underbar outfit!

2006-11-27 @ 09:46:36
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Amanda

Perfekt outfit. Gillade särskilt kjolen.

2006-11-27 @ 15:52:27
URL: http://www.amandasstil.blogg.se
Postat av: jenny

NICE OUTFIT!!!!!!!!!!!!!!! finaste du har haft :D

2006-11-27 @ 15:53:52
Postat av: Nathalie

Hehe, jag älskar med att slå in julklapparna. :P Det är alltid jag som får slå in alla klapparna i min familj. Ja,förutom dom som är till mig såklart... ;)

2006-11-27 @ 16:30:18
Postat av: Emma

hallå hallå! Lars Demian säger du! Han är inte dum faktiskt.. vad spelade han för låtar? men olivia... jag skulle faktiskt kolla på mäklarna i går och det var inget. det var ju sändning från alpina skitåkning eller något... UAH. kram fluffy/

2006-11-27 @ 17:31:43
URL: http://bananaman.webblogg.se
Postat av: Olivia

Sandi- tack :) ja jag ska försöka knåpa ihop något bra.. och hoppas att folk inte blir alltför besvikna, haha.
emelie: tack gulliga du!
Julia- nej, men du är! far och morföräldrar är fint. angående kjolen så passar den verkligen perfekt.. men det går aldrig med någon annan, dom åker bara ner. it's hopeless man.. lixx. och erik ja, han får nog räknas som snyggast av de som är kvar, faktiskt. kram!
anonym- trevligt, jag fick veta idag att det inte bara är min klass som ska lyssna utan även en etta och en trea. allt blev med ens mycket mer nervöst. men lycka till!
Lisa- tack så mycket!
Hanna Fridén- tack :D
alice- thaaanks!
Matilda- man tackar så hjärligt!
MALIN!- å coolt! hälsa kjell från mig! haha
Michaela- ja, jag tyckte det var rätt kasst i början men nu sitter jag och skrattar högt från början till slut.
Jess- tack så mycket :)
Amanda- tack! alltid fint när man kan fynda i sin mors garderob.
jenny- oj oj oj! tack!
Nathalie- jag vet, det är skitmysigt :)
Emma- åh han spelade ingen jag kände till.. tyvärr. jag satt och väntade på den här "vad som helst för dig" men den kom aldrig, dock sjöng han lite om att man kanske skulle bli bög, att det är svårt att vara man och så. det var jättebra. föresten så hatar jag sport. puss min vän!

2006-11-27 @ 20:33:30
URL: http://moderniteter.blogg.se
Postat av: Karin

SNART HAR HELGEN VECKA 48 TAGIT SLEUUUUT!

Postat av: Olivia

Karin- tjoho äntligen någon som reagerar, haha!
Sandi- såg inte din andra kommentar, men adda mig på msn så kan vi ordna det :) [email protected]
och Anna, missade jag väl också- ja, det suger. skidor är inte min grej.. men så är det i dessa sporttider.

2006-11-28 @ 21:07:48
URL: http://moderniteter.blogg.se
Postat av: Anni

Ohh vad snygg outfit du hade där Olle! Älskar kjolen!

2006-11-29 @ 19:51:29
URL: http://fashionvictim.blogg.se
Postat av: Anni

Och chosen!

2006-11-29 @ 19:51:45
URL: http://fashionvictim.blogg.se
Postat av: Charlotte

Hey!
I like your Blogg and your style!
i'm sorry but i don't speak swedsish so: where does your purple 'hat' comes from?
xX

2007-07-04 @ 14:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback