Make some money

101803-29

Förra veckan lämnade jag in denna tjusiga 70-talsklänningen på Miss Ragtime i Göteborg! Jag köpte den för 35 kronor i början av sommaren på Röda Korset och tänkte att jag skulle sy om den, den är lite väl westernaktig och lite för stor för min smak... Så blev det iallfall inte, och jag behöver inte direkt fler sommarklänningar så jag tog tag i saken och lämnade in den där! Dom säljer den för 300 kronor så om någon köper den får jag 150 spänn! Och det tackar man ju inte nej till!

Det roliga var ju att dom på Miss Ragtime för ett tag sen sålde västen som hör till klänningen. Den fanns på Röda Korset, tror att man typ hade fått den gratis till om man velat... men jag tyckte den var så ful så jag ville inte ha den. På Miss Ragtime sålde dom den för 269 kronor!! DYYYRT!

Så här är ett hett tips: hittar du billiga typ 60-70-talskläder billigt på secondhand: köp och lämna sedan in på liknande ställen som Miss Ragtime där dom ofta tar ganska rejäla överpriser... man kan ju tjäna ganska mycket på det ändå :)

/Amanda

Kommentarer
Postat av: hanna

helt riktigt :D

2006-08-25 @ 23:12:10
Postat av: Anna K

Miss ragtime är skitbra! Hoppas någon köper din klänning så du får dina 150 kronor så du kan fynda något nytt att skriva om på din blogg:)

Postat av: Amandah

Vart ligger miss ragtime??

2007-05-13 @ 23:29:53
URL: http://www.riffdesign.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback