Klassens dag

Idag har vi, enligt tradition, haft vår årliga "klassens dag!". Alla klasser på högstadiet har det och det är meningen att man ska göra något roligt tillsammans med klassen. Förra året så cyklade vi till en skola här i närheten och hälsade på en klass och var hemma hos en av våra lärare och fikade, det var ju hmm verkligen jättekul! hööhö. I år så åkte vi iallfall till Göteborg.
Först så gick vi till Göteborgs Konstmuseum och kollade på Picasso-utställningen. Jag (var antagligen typ den enda) tycker faktiskt att det var kul! Coolt att se orginalverk som man bara sätt i böcker innan ju...!

Sedan skulle vi gå till bion, men först så gick vi till Miss Ragtime, jag skulle kolla om min klänning var såld... Det var den inte. Tyyypiskt. Jaja, det är lång tid kvar så förhoppningsvis så köper någon den. Vi hann gå in på Prickig Katt (varför har jag aldrig råd och köpa nåt där dom har så söta grejer) och Weekday (det är så läskigt varmt där inne att man inte orkar kolla på nåt nästan).

Sen BIO!! Vi kollade på Offside.
Den handlar om ett fotbollslag med "medelålders herrar" som spelar i division 6. Lägg till lite relationsdrama och lite halvroliga skämt och ni har Offside.
Det finns så himla många liknande filmer och jag tycker inte den här stack ut någonting alls. Den var inte särskillt rolig, och så var det mycket mer fotboll en vad jag trodde att det skulle vara. Fast ganska bra skådespelar iochförsig! Jonas Karlsson, Anja Lundqvist och Torkel Petersson = very good! Fast det här är nog ändå inte en film som jag kan rekomendera... Om man inte gillar fotboll väldigt mycket!

SE:101803-48 Picasso på Göteborgs Konstmuseum
SE INTE:101803-47 Offside på en biograf nära dig

/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback