Gardenia fast utan klack typ

Nämen nämen, så det blev alltså jag som fick skriva det första riktiga inlägget! Trevligt!
Idag gick jag upp tidigt, klockan halv nio blev jag väckt... Och det är tidigt för att vara jag på sommarlovet. Men det är väl bara att börja vänja sig, snart är det uppstigning klockan halv sju-sju som gäller igen. HEMSKA TANKE!
Anledningen till att jag gick upp så tidigt var att jag skulle följa med mamma till Kungsbacka... Hon gick på spinning och jag gick på Kungsmässan. Jag såg mycket trevliga saker på H&M till exempel. Men inte hade jag råd med något... deprimerande när man inte har råd med nåt på H&M ens. Fast jag tycker H&M har blivit dyrare på senaste tiden iochförsig... jaja till saken! höhö. Sen åkte vi till mitt favoritställe i Kungsbacka. Röda Korset!

Åh... Jag gick nästan direkt till deras underbara skoavdelning för jag var på jakt efter höstskor. Hittade ett par mycket fräcka skapelser, snudd på identiska med ett par som var med i senaste ELLE, fast mörkbruna. Ni får se dom här på bloggen inom en snar framtid om Olivia köper dom. Jag gömde dom nämligen i ett hörn till henne, dom var inte riktigt vad jag letade efter men man är väl en hygglig syster! Men sedan hittade jag godingarna som ni ser på bilden här! När jag var i Göteborg härmomdagen så spanade jag in de omtalde ankelbootsen från Gardenia på YokoYap (yes, dom finns där om någon letar). Men dom är ju på tok för dyra för lilla mig, och klacken är opraktisk och jag skulle behöva vara så rädd om dom så det var ju såklart bara önskedrömmar att jag någonsin skulle äga ett par av dom! höhö! Men vad hittar jag på Röda Korset om inte dessa madeinitaly-skinnskor från Ryttmästaren, ganska (enligt mig) lika Gardeniabootsen fast utan klack! 50 kronor kostade dom mig. Jag är för fyndig alltså. Köpte en kjol i storlek 42 som ska bli pennkjol i rätt storlek och lite blekrosa (mmm!) tyg som ska bli... jaaaa? Vet inte riktigt.

101803-4

Olivia och jag har idag roat oss med att ta massa lustiga fina kort som dyker upp här imorgon! Jag sitter och fixar ljuset på dom just nu faktiskt.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Anna K

Äntligen har allas vår amanda (adnama) startat modeblogg. Här har du en blivande flitig läsare:) Hoppas bara att ni är bra...hahaha. Ha det fint, båda två!

Postat av: Amanda

Söta skor!

2006-08-19 @ 22:40:45
URL: http://shopping.blogg.se
Postat av: amanda

anna k: haha bra! det hoppas jag också... vi får väl se ner vi kommit igång lite mer :P
amanda: tackar tackar!

2006-08-20 @ 12:37:33
URL: http://moderniteter.blogg.se
Postat av: Anonym

halli hallå! det var inte dåligt systrar. stor eloge för både kläder, foton och poser. Lyck till med era modeprojekt! /Dahlgrenen.

2006-08-23 @ 19:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback