Hjälp

Jag håller på med ett arbete i skolan, det vore till stor hjälp och jättesnällt om ni tog er tid och svarade på de här frågorna, eller välj ut några att svara på... Tusen tack!!


Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?

 

Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?

 

Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)

 

Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?

 

Tre ord som du förknippar med H&M?


Ja, som synes så handlar det om H&M... 

Uppdaterat:Har ni något smart att säga om H&M sådär allmänt så får ni gärna göra det, ge mig lite nya infallsvinklar.

Förresten, såg att jag ligger på topplistan igen nu, haha! Fetfet.
Tror det är sista dagen man kan rösta.
(Bara för att jag skrev det här så försvann jag precis från topplistan. Jaja)
Amanda


Kommentarer
Postat av: Malin

1. Jag handlar kläder på HM för att det är bra kläder till bra priser.
2. Jag handlar på alla avdelningar, de är olika sorters plagg som jag hittar på olika avdelningar. Linnen och sådant finns det bra på divided t.ex.
3. Njae, inte direkt. Har alltid varit en sucker för HM. Har aldrig brytt mig om dessa samarbeten, har vetat att jag ändå aldrig skulle få tag på ett plagg.
4. Vissa blir mer intresserade utav HM pga samarbeterna och det lockar väll folk att köpa just de kläderna men allt som allt så tror jag inte att det blivit en så stor skillnad.
5. Kvalité, bra priser

2007-05-06 @ 13:00:58
Postat av: Johanna

Jag tycker bäst om Divided, handlar offtast där, vet ej varför.

Postat av: Jove

1. Jag köper kläder för att de oftast har bra priser, men tyvärr så tas det igen på dålig kvalitét.

2. Trend

3. H&M har förbättrats någorlunda.

4. Det får nog fler att gå till H&M.

5. Billigt, hål, krymper

2007-05-06 @ 13:03:29
URL: http://www.hallo.blogg.se
Postat av: Klara

1. Jag köper där ibland för att dom har fina grejer!
2.Jag gillar divided.
3. Ja! Sen dom har fått in Hello Kitty!
4. Jag tror att många tittar in men jag tror inte att det påverkar hm som varumärke
5. Snyggt, Trendigt, Inte allt för dyrt!

2007-05-06 @ 13:05:42
URL: http://kramklara.blogg.se
Postat av: Ida

1. ja om jag hittarn något snyggt, mest är det accosiarer.det beror på vad dom har inne.
2. det är ingen särskild, jag köper det jag tycker om helt enkelt.
3.ja, lite, dom har fått mycket mer snyggare kläder.
4.Rätt mycket, dom är ju kända redan innan, men det har typ varit som en "budget" affär där man kan hitta kläder för lite biligare priser men som kannske liknar några från något märke. Nu har dom fått kläder som bara som har.
5.Biligt,blandat(olika stilar), snyggt.

2007-05-06 @ 13:05:49
Postat av: Lina

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
- Ja. För att det är billigt, och att dom har snygga kläder.

Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
- Trend är nästan bäst, men dyrt, så därför måste jag nog säga Divided.

Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
- Ohja, förrut så var H&M lite tantigt tycker jag. Nu har H&M kläder för allt och alla!

Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?
Det går ju bättre för dom, dom får mer kunder.

Tre ord som du förknippar med H&M?
Billigt, Dålig kvalite

2007-05-06 @ 13:08:16
URL: http://kunglighet.blogg.se
Postat av: S

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
Ja, det gör jag. Jag tycker om deras utbud, priser och material.

Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
Trend, det är där jag handlar oftast på.

Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
Nä, detta har bara varit positivt.

Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?
Jag anser att HM inte har påverkats negativt av detta utan det har höjt deras nivå både i Sverige och internationella sammanhang.

Tre ord som du förknippar med H&M?
Trend, billigt och kvalité.

2007-05-06 @ 13:08:54
Postat av: Filippa

1. Jag köper nästan alla mina kläder på H&M för att de göra moderna kläder till otroligt bra priser.
2. Jag tycker det är roligast att gå runt på Divided avdelningen för där har de lite roligare och med annorlunda plagg än på resten av H&M, men det är på "vanliga" avdelningen som jag handlar mest, för där har de basgrejer.
3.Absolut, det har den verkligen, det har gjort H&M mer modernt och moderiktigt, förut var inte H&M så speciellt och jag tror att personer som tidigare tyckte att det var "töntigt" att handla på H&M har förändrat sin syn mkt!
4. Som jag sa tidigare tror jag att samarbeten har gjort H&M till ett mer ungdomligt företag och vi ungdomar ser på H&M på ett annats sätt än vad vi gjorde tidigare.
5. Billigt, modernt & snyggt

2007-05-06 @ 13:12:48
Postat av: Kajsa

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
Främst för att det är billigt, man hittar dessutom alltid något där. Det finns inte ett HM som man kan gå in på utan att hitta ngt man vill köpa.

Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
Handlar mest på divided. De har en bra blandning av kläder, även om vissa kanske är lite för "galna" för min smak.


Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
Nej

Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?
Jag tror folks tankar om HM ändras, att det blir mer seriöst och att det inet bara är en budgetbutik utan har fina och roliga saker också.

Tre ord som du förknippar med H&M?
Världens Bästa Affär

2007-05-06 @ 13:12:57
Postat av: Gabrielle

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte? Ja, billiga priser.


Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på? Jag gillar bäst Trend men köper mest på Divided för att Trend inte finns i Helsingborg.


Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.) Ja, blivit sämre, mer trsita kläder sånt som alla har typ fjortissaker.


Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke? Ja, det blir väl mer 'exlusivt'.


Tre ord som du förknippar med H&M? Billigt, lagom, normalt

2007-05-06 @ 13:16:27
URL: http://medlem.spray.se/ditteblog/
Postat av: Elin

1. Jag handlar på H&M för dom säljer snygga och moderiktiga kläder till bra priser.
2. Jag handlar mest på ungdomsavdelningen, men kan hitta en å annan klänning på Trend eller Dam avdelningen.
3. Nej det har den inte. I och för sig så känns det som att H&M har växt lite, sen när dom började med sammarbeten med designers. Men H&M är alltid H&M.
4. Jag kan tänka mig att folk som har lite mer pengar, som mest köper dyra designerkläder kanske har fått upp ögonen för H&M efter deras designsamarbeten. Så fler människor handlar. För övrigt så har väl H&M växt endel på marknaden överhuvudtaget efter dom började med det, kan jag tänka mig.
5. Bra priser, snygga kläder, alltid trendiga.

2007-05-06 @ 13:19:06
Postat av: mathea

1. som alla andra spå handlar jag på H&M för att de har trendplagg till låga priser, det gör inget om man inte kan använda dem så länge då de knappt kostar något.
2. jag gillar definitivt trend bäst, men tyvärr så finns trend endast i de större städerna, så jag måste säga att jag oftast handlar på divided.
3. H&M har ryckt upp sig något otroligt, inte bara med samarbetena utan i sin design i största allmänhet, och H&M hänger med i utvecklingen på alla sätt, t.ex H&M Organic och COS.
4. antagligen ger samarbetena mer cred, man får mer förtroende. det känns ju onekigen häftigt att världens största designers samarbetar med "lilla" H&M.
5. billigt, trendigt, förutsägbart

2007-05-06 @ 13:27:36
Postat av: benedictus

1. Ja, helt klart. Billigt, kvalitén är inte så dålig som det sägs och ganska hög trendfaktor på kläderna.

2. Nästan bara Trend- förutom när det gäller baskläder.

3. Jo, H&M har väl gått från kontorstantigt till ungdomligt och coolt. Fast det är inte på grund av samarbetena, jag har inte gillat dem. Tycker bara att kläderna är snyggare helt enkelt.

4. Jo, det tror jag, jag tror att det kan bredda kundkretsen.

5. Billigt (dock inte alltid!), stort utbud och trendigt.

2007-05-06 @ 13:29:46
URL: http://benedictus.webblogg.se
Postat av: karin

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?

- Jag handlar kläder på H&M för att de har bra sortiment och så är det inte så dyrt.


Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?

- Jag gillar trend avdelningen som har väldigt fina klänningar och väskor men däremot tycker jag att de är lite för dyra, så jag köper mest på Divided avdelningen som har väldigt coola kläder just nu.


Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)

- H&M har börjat satsa mer på trendiga kläder nu 'n förut tycker jag. Designsamarbetena tycker jag är en kul idé & jag tror att många uppskattar att kunna köpa designer kläder för ett lagom pris.


Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?

- Jag tror att H&M blir populärare & får mer kunder tack vare alla designsamarbetena som de har. Det är väl också ganska exklusivt att handla designkläder på en sån vanlig affär som H&M.


Tre ord som du förknippar med H&M?

- Billigt, Trendigt & Populärt

2007-05-06 @ 13:30:18
URL: http://karinsplace.blogg.se
Postat av: ellen

1. ja, jag köper kläder på H&M, för jag tycker de har snygga kläder till bra priser, plus att dom säljer kläder för alla stilar!

2. jag gillar trend mest, och jag handlar mest därifrån också, jag vet inte varför, men jag tycker dom har snyggast kläder.

3. den har inte förändrats så mycket, jag tycker snarare att det är kul att dom har designsammarbeten.

4. jag tror det påverkar H&M positivt, för det kanske är många unga som har designsammarbetarna som förebilder och det gör så att fler köper kläderna. men det kan ju också vara helt tvärtom.

5. trendigt, billigt, snyggt

2007-05-06 @ 13:31:35
Postat av: Lou

tjejer det heter inte billiga priser, det heter låga priser...hahahah

2007-05-06 @ 13:34:07
Postat av: Lovisa

1. jajamänsan - för att det är bra pris finns mkt olika stilar och man hittar alltid ngt man vill ha. på senare tid har det blivit lite tråkigt när alla går omkring i samma klänning men jaja.

2. Trend för klänningar, Divided för smycken och Clothes för basgrejor fast barnavdelningen är rätt bra också när det gäller klänningar

3. pga. av designersamarbeten - man märker att det finns fler än bara vi i Sverige som handlar på H&M. men annars isåfall Trend som gör att H&m blir lite lyxigare med mer design bakom klädrna.

4. Jag tror att det har påverkat genom pr. alla vet vad H&M är vare sig du bor i Sverige eller i Ryssland, Italien eller Kina... typ


Billigt, andra hem, jobbet

2007-05-06 @ 13:40:04
URL: http://tablettask.blogsome.com
Postat av: katrin

1. Ja, därför att de är billiga och snygga.
2. Trend brukar oftast stå för de snygga kläderna. Jag handlar mest där, i något fall divided. Men inte ofta.
3. Egentligen inte. Har alltid tyckt om H&M, men när jag tittar tillbaka så tycker jag att det är mycket trendigare nu än då (nog pga HM Trend)
4. Jag tror att det har gett H&M mycket publicitet. Det har blivit känt världen över.
5. Trendigt, designsamarbeten, billigt.

2007-05-06 @ 13:50:53
URL: http://thebestofkatrin.blogg.se
Postat av: MISS X

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
jag handlar mycket på hm, för att det är billigt, har enormt utbud, och är bra på att snappa upp trender.


Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
Divived känns ungt och fräsht.


Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
jag ser att hm utvecklas och blir proffsigare och proffsigare.


Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?
jag tror att hm fått många nya kunder som ser på affären på ett helt nytt sätt nu.



Tre ord som du förknippar med H&M?
billigt, trendigt, populärt

2007-05-06 @ 13:54:53
Postat av: Sarah

-Jeg kjøper klær der, hvis jeg finner noe. De har klær til mange anledninger, kule, enkle, klassiske, sommerlige etc. Også mye bra tilbehør.

-Ingen egentlig favoritt, ser litt her & der..

-Liker det bedre nå enn før, vet egentlig ikke hvorfor.. Men tror ikke det er pga. designsamarbeidet


- Det gir positiv oppmerksomhet i hvertfall, flere folk får lyst til å handle der :)


-Stort utvalg, billigt, fint <3

2007-05-06 @ 13:55:39
URL: http://bilberry.blogg.se
Postat av: Josefin

1. Japp, de har mycket fint för ett lågt pris!

2. Jag handlar inte på någon speciell avdelning, utan köper det jag tycker om.

3. Jag tycker att H&M har blivit mycket bättre på senare år, roligare kläder plus kul med alla designsamarbeten.

4. Jag tror att det har gjort att H&M "kommit igång" igen, eller hur man ska säga. Innan tänkte man kanske på H&M som lite tråkigt. Fast jag vet inte riktigt:)

5. Billigt, Mycket, Bra.

Lycka till med arbetet!

//Josefin

2007-05-06 @ 14:08:55
URL: http://josefins.webblogg.se
Postat av: elin

1. Ibland. Varför jag inte köper kläder därifrån kan vara för att det är så många som har kläder därifrån och det blir då ganska utjatat.


2. Trend och divided eftersom de helt enkelt har snyggast kläder. Då menar jag de kläder som fallar mig i smaken, det som är trendigt nu.


3. Ja, förut såg jag bara det som en basplagg-affär.


4. Mycket, men inte på mig. Jag tycker ofta dessa sammarbeten blir överreklamerade, bara för att det är någon känd person som desginat dessa kläder så vill alla ha dem, hur fula kläderna än är.


5. Billigt, dålig kvalitet.

2007-05-06 @ 14:14:42
URL: http://pyjamas.blogg.se
Postat av: erica

1. Ja, för att det är billigt och oftast har dom fina kläder. Ibland är det dock lite barnsliga mönster på klännigar osv som t.ex fullpackat med dödskallar eller små hästar. Tror dom skulle tjäna mer på det ifall de gjorde dem mer stilrena, för oftast är plagget snyggt men trycken gör det fult.
2. Ingen speciell! Beror på hur plagget ser ut.
3. Mja, HM har ju alltid varit en stor kedja men kanske fått extra mycket credd och uppmärksamhet med sammarbeten med t ex Stella McCartney och Viktor & Rolf. Lite hypat blir det men ändå smart av dem! Perfekt att kunna köpa ngt som en så pass stor designer designat till ett mycket vänligare pris.
4. Det får lite högre status.
5. Billigt (oväntat), massproduktion, lite rörigt.

2007-05-06 @ 14:16:04
Postat av: anonym

2: Trend! Handlar nästan enbart Trend

2007-05-06 @ 14:17:05
Postat av: lenie

1. ja, för att det är snygga kläder till en bra pris!

2. divided skulle jag tro...

3. bara till det positiva isåfall, speciellt på senaste tiden då dom börjat med kläder i bättre kvalité

4. till en viss del säkert, många ser väll H&M som "proffigare" nuförtiden

5. bäst, bäst och bäst!

2007-05-06 @ 14:18:23
URL: http://leenajoutsemo.blogg.se/
Postat av: Emma

1. Ja, det gör jag. Tack vare de fantastiska priserna, och att utbudet är så stort. Man kan alltid hitta något till varje tillfälle.

2. HAr ingen koll på avdelnigarna =)

3. Ja, verkligen. På något konstigt sätt har dom klättrat fån botten till toppen på min lista de senaste åren...

4. Designsammarbeterna i sig har inte påverkat min syn på hm så värst mycket. Möjligen att de känns fräscht och nytänkande, men det har inte haft någon större betydelse för mig personligen.

5. Ekonomi, utbud och sista-minuten-köp (var det ett ord?)

Hoppas det är till hjälp =)

2007-05-06 @ 14:19:24
Postat av: sofia.

det verkar som att alla är villiga att hjälpa till :) hehe, men tänkte bara säga att HM för mig är trendiga kläder till låga priser, man hittar ofta budjet alternativ till designerkläder. duktiga på att hänga med i svängarna och influeras av de stora modehusen. sen tycker jag inte alls att det är så dålig kvalité som jag läste att vissa tyckte, visst kläderna tål kanske inte jättemånga tvättar eller liknande, men det är som med alla plagg, man måste ta hand om de på rätt sätt.

2007-05-06 @ 14:20:42
URL: http://faktum.blogg.se
Postat av: Lisa

1. Ja, jag köper kläder på H&M eftersom de är billiga och bra
2. H&M har inte Trend avdelningen i Umeå så det blir nog mest Divided.
3. Ja, jag tycker det fått snyggare kläder.
4. Det är nog fler som köper kläder där pga. just designsamarbetena.
5. Snyggt, billigt, bra.

Lycka till! :)

2007-05-06 @ 14:21:14
URL: http://lisasstil.blogg.se
Postat av: Sarah

Tre ord som du förknippar med H&M?
NÅGOT FÖR ALLA!

2007-05-06 @ 14:28:17
Postat av: samantha

1. nej jag köper inte kläder där. endast underkläder och ibland men sällan smink. för att jag tycker inte om hms massproduktion och dess dåliga kvalite
2. sminkavdelningen och ulderklädesavdelningen.
3. ja innan handlade jag alltid på h&m för att det va billigt. men jag har slutat handla för att det är billigt utan handlar för kvalitet. deras kvalitet har förbättrats men massproduktionen är densamma
4. tror att det har hjälpt dem att få mer modemedvetna ungdomar att handla där kanske
5.billigt barnarbete massproduktion

2007-05-06 @ 14:28:39
URL: http://samanthae.blogg.se
Postat av: Elsa

1. Ja jag handlar kläder på H&M för att de har billiga och snygga grejer.
2. Jag handlar mest Divided eftersom "vanliga" avdelningen ofta har tantiga grejer. Divided har ofta det roliga och nya också, det är helt enkelt mera extremt och ska det vara så ska det! :D
3. Ja, jag har börjat tänka på hur kläder egentligen produceras. Det började jag fundera på i samband med H&Ms ekokollektion. Annars har jag nog ungefär samma syn tror jag...
4. Jag tror att det stärker H&M förstås! Folk hör namnet H&M i exklusiva sammanhang och får automatiskt en annan syn på H&M. Sjukt smart marknadföring faktiskt!
5. Bas, masskonsumtion, trendinriktat

2007-05-06 @ 14:31:28
URL: http://www.kamomill.blogg.se
Postat av: Maria

1. Jag köper absolut kläder på H&M eftersom det är billigt och finns mycket fint. Det som är bra med H&M är också att alla människor, med helt olika stil hittar saker där. De har något för alla.
2. Jag handlar på alla avdelningar, där jag hittar något fynd liksom.
3. Ja, jag får upp ögonen för hur bra den kedjan faktiskt är, hittar alltid något fint när jag är där. jag har aldrig köpt en enda grej på designer sammarbetena, de har aldrig fallit mig i smaken.
4. De får nog mer uppmärksamhet, allt blir ju alltid så hypat, även om det är bra eller dåligt.
5. Billigt, Modernt, brett utbud (för alla smaker) :D

2007-05-06 @ 14:50:12
Postat av: Matilda

1. Ja, i princip hela min garderob är full med H&M kläder. Jag köper mina kläder där för att de har otroligt fina och prisvärda kläder i olika storlekar.

2. Divided, jag bor i Stockholm där det finns ett H&M med i princip mestadels Divided-kläder och det är oftast de kläderna som är de fina och jag köper nästan endast divided.

3. Njae, inte direkt. Inte om själva H&M kanske, jag vet inte. Jag tycker att det är bra att de samarbetar med olika designers. Fast jag köper inte designerkläderna själv.

4. Positivt, jag tror att genom att samarbeta med olika designers så blir H&M ett integrerat ställe där alla kan köpa kläder i olika prisklasser.

5. Pop, billigt, lättillgängligt

2007-05-06 @ 14:57:44
Postat av: Louise

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
Absolut! Det är bra kläder till ett schyst pris.

Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
Divided har snygga och lite rockigare kläder som passar min stil utmärkt.

Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
Jag tycker att H&M har växt och börjat få in bättre kläder under åren.

Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?
Jag tror det kan ha påverkat dom bra, jag är inte allt för happy på kläderna från de designer som H&M har varit i sammarbete med, men det ger nog lite stratus till H&M att det är designers som har velat jobba med dem.

Tre ord som du förknippar med H&M?
Billigt, Bas, Spontanköp.

2007-05-06 @ 15:02:26
Postat av: Nattis

1. Yes, jag handlar på HM. De har fina och bra saker till bra priser.
2. Gillar divided. Tycker de har snyggast saker :D
3. HM har mycket bättre kläder nu tycker jag och det är bara roligt när de har designersamarbeten...
4. De får mer uppmärksamhet då. Det blir ju stort så fort det är ett designersamarbete, spelar ingen roll om det är bra eller dåligt.
5. Trendigt, baskläder och billigt

2007-05-06 @ 15:07:23
URL: http://natttis.blogg.se
Postat av: Martina

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
- Ibland, billiga basplag som på senare tid även fått in moderna grejer.

Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
- Oftast trend men även Divided.

2007-05-06 @ 15:08:52
Postat av: Martina

Oj innan var det inte meningen att skicka fortsättningen kommer här:

Min uppfattning har förendrats mycket, innan mätte jag Hm med LIndex och Kapphal men dom har växt.

Tre ord: Prisvärt, Fränt , Modernt

2007-05-06 @ 15:11:09
Postat av: Milla

H&M har mycket fina kläder till budgetpris. Fast jag handlar ändå inte där allt för ofta eftersom de flesta går runt i deras kläder. Så risken är stor att någon har likadan klänning som en själv. Men basplagg och underkläder funkar utmärkt.

2007-05-06 @ 15:14:33
Postat av: Tessan

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
Alltid!

Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
Haha, nada koll på det ^^

Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
Naa, alltså, designsamarbetena har ju varit extremt hypade, men det har inte ändrat min syn direkt.

Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?
Självklart!

Tre ord som du förknippar med H&M?
Billigt, Uppdaterat, Skojigt

2007-05-06 @ 15:25:46
Postat av: k

1. inte ofta längre. varför? för att varenda käft handlar där vilket resulterar i att alla ser likadana ut = trist

2007-05-06 @ 15:41:57
URL: http://kattak.blogg.se
Postat av: Linda

1. Jag handlar på H&M för att det är rätt så billigt och riktigt snygga kläder för alla smaker.
2. Divided, för att kläderna där passar min stil.
3. Öh, vet inte riktigt..
4. För det mesta till det bättre, men jag tkr inte kändisarna som designar är till det positiva..
5. Bara tre? Billigt, billigt och billigt! ;P

2007-05-06 @ 15:52:30
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
Postat av: Anonym

1. Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
Svar: Jag köper ofta kläder på H&M. Jag tycker att kläderna är söta/fina och till ett bra pris. De får ofta in nya kläder, vilket är ett plus


2. Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
Svar: Jag handlar oftast på Divided, men bara för att det inte finns Trend i Eskilstuna. Ibland åker jag till Uppsala eller Sthlm för att handla på Trend.


3. Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
Har fått upp ögonen för H&M då jag blivit mer modemedveten ... Tycker inte om designersamarbetena.


4. Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?
Svar: Mer välkända.

5. Tre ord som du förknippar med H&M?
Prisvärt, modemedvetet (oftast), stort urval



2007-05-06 @ 16:08:04
Postat av: Ida

1. majoriteten av mina kläder kommer faktiskt från h&m. försöker numera variera mina inköp
2 tycker nog bäst om trend men det finns tyvärr inte där jag bor...
3. h&m har blivit bättre de senaste åren. allt ser inte billigt ut längre...
4. de blir ju mer välkända förstås och flera får upp ögonen för h&m om en designer de gillar designar för h&m
5. billigt, stort urval, trendigt!

2007-05-06 @ 16:18:15
Postat av: Paui

1. Ja, det gör jag. Stor del av alla mina kläder är därifrån. Jag tycker att de överlag har ett bra utbud och anammar snabbt nya trender. Att de dessutom av riktigt bra precis försämrar ju inte direkt saken, haha.

2. Jag handlar oftast på Trend.

3. Ja, jag tycker att de blivit bättre och mycket mer trendriktiga.


4. De ger dem mer perspektiv på modevärlden vilket leder till snyggare kläder och de blir dessutom mer uppmärksammade.

5. Billigt, trendigt, opersonligt

2007-05-06 @ 16:48:01
URL: http://paui.blogg.se
Postat av: madde

1.jag köper massor av kläder på h&m mest för att det är bra priser, men också för att dem ofta har väldigt bra koll och mycket snygga grejer!
2.Trend oftast, sen Divided.
3.H&M har förändrats i kapp med min syn på dem med hjälp av olika designersammarbeten och att dem inspireras av större designers på ett annat sätt än vad många andra billiga kjedjor gör.
4.publicitet är ju alltid publicitet, men däremot måste dem tänka sig för, madonna kollektionen drog åt fel håll. dem borde inte göra fler sammarbeten om dem inte kan få den designer som dem vill ha och som folket verkligen vill ha.
billigt, trendigt, bra

2007-05-06 @ 17:02:55
URL: http://shittyweekend.blogspot.com/
Postat av: victoria

Åh underbart med h&mfrågor ju! hahaha

1.Jag handlar nästan bara på h&m, älskar deras kläder, (även om det är rätt svårt att vara ensam om ett plagg), till helt ok priser!


2. jag handlar nästan bara på divided, tror inte vi har h&m trend faktiskt. konstigt nog,...åh Linköping är ju ändå rätt stor stad :/

3.inte speciellt, mer än att de har bättre känsla för stil, men det varierar väl också med trender o sånt..däremot har jag börjat fundera mer på barnarbeten och proletärer i andra länder :/ tycker dock dte är bra med organiska bomullskollektionen och att de blandar in mer sånt i vanliga kläder..

4.jag tror verkligen att h&m samlar på sig kunder som vanligtvis inte handlar så mycket på h&m. det ger dem me rpublicitet också...men dte är kul! att man kan få designerkläder till billigare priser!

5.billigt, krymperitvätten (haha), kärlek!

2007-05-06 @ 17:08:24
URL: http://palea.blogg.se
Postat av: jenny

Hej! Har du DN så stod det en kort artikel i tidningen Söndag idag om HM och deras designarbeten. Skribenten tyckte att de borde bli bättre på att lyfta fram unga designers så som tex Topshop, på HM är det ju bara de stora designernas samarbeten som får synas och alla lovande yngre jobbar i skymundan utan någon som helst individuell uppmärksamhet osv. Tyckte det var väldigt intressant då HM skulle kunna göra mycket för att hjälpa unga designers på traven.

2007-05-06 @ 17:09:34
Postat av: elsa

1.Ja, det5 är snyggt, modernt och billigt
2.trend tror jag men jag köper bas kläder på divided
3.jag tycker att hm har förändras på ett bra sätt dem har fått snyggare kläder och skapat trend avdelningen(lr har den funnits länge?). sedan tror jag att det är bra att dem har designsammarbetenmen det går ju lite bättre för olika sammarbeten ex. så lyckades inte maddonna kollektionen så bra.
4.nja,inte så där toppen bra men ganska.som sagt så lyckades kanske inte maddonas nya så bra men sånt händer ..haha
5.som på nr.1 snyggt, modernt och billigt
hoppas att svaren är bra
lycka till!

2007-05-06 @ 17:14:18
Postat av: Anonym

Jag handlar inte på hm för att jag tycker de har fula,billiga kläder. Och för att halva Sverige går runt med deras tråkiga kläder.

2007-05-06 @ 17:42:16
Postat av: joanna

1) Ja, det gör jag eftersom jag gillar deras kläder och deras priser.
2) Lite både här och där...
3) Ja, faktiskt! Inte ang. samarbeten eller dyl. Utan pga en föreläsning vi hade i skolan. En h&manställd som jobbat i Bangladesh berättade om hur de samarbetar med fabriksägarna och deras anställda för att förbättra omständigheterna, me like alot vad hon berättade! Ska tydligen finnas info om det på deras hemsida!
4) Det har säkerligen lockat de som vanligtvis inte handlar där att göra det, men jag har inte påverkats alls mycket av det.
5) Kläder jag gillar ;D

Kolla upp hur de arbetar med fabriksägarna m.m, det är riktigt intressant! Jämför me andra kjedjor, h&m är bland de bästa, fastän rykten inte samtycker.

2007-05-06 @ 17:50:31
Postat av: Isa


1. Ja, för att de har snygga kläder till bra priser
2. Trend, älskar den avdelningen så blir mest att jag handlar därifrån
3. Ja, + tycker att deras utbud blivit bättre på senare tid, - deras designer arbeten har blivit för vanliga och plaggen är inte de snyggaste
4. både negativt och possitivt
5. Prisvärt, roligt (pga att man nästan alltid hittar ngt där) och blandning

2007-05-06 @ 17:54:31
Postat av: Emelie

1. Handlar där för att de har snygga basplagg till bra priser.
2. Divided, H&M trend är för dyrt för att vara H&M, då kan man lika gärna handla någon annanstans.
3. Jag tycker deras utbut blivit bättre, och deras modenivå högre, men dividedkläderna har blivit för åttiotal och i för skrikiga färger!
4. Njaa, alla designersamarbeten de haft har varit usla (kolla bara på Madonnas!)
5. Billigt, snyggt, blandat

2007-05-06 @ 18:35:46
URL: http://emelieg.blogg.se
Postat av: Anonym

1. Ja, de har snygga plagg till billiga priser.
2. H&M trend och Divided, snyggast plagg
3. Bättre på senare år, fint med färgglada färger!
4. Tycker inte om Madonna kollektionen
5. Mode, billigt och snyggt

2007-05-06 @ 18:43:07
Postat av: Miriam


Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
Självklart att jag gör det , jag är den typ av person som ändrar min stil och gillar det mesta. H&M's sortiment är stort och fullt av stilar vilket faller mig i smaken !


Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?

Divided och Trend är helt klart mina favoriter - de " vanliga" H&M som finns i tex.köpcentrum är inte alls i min smak ..
Trend handlar jag ofta ofta på samma gäller divided - rena guldgruvan!


Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
När jag upptäcke trend och divided älskade jag H&M mer och mer , vad jag minns har inte trend funnits så länge . Jag älskar H&M mycket mer än förut !



Tre ord som du förknippar med H&M?

Fynd , Guldgruva & Ekonomisk


Kram :)

2007-05-06 @ 18:43:39
URL: http://miriamgelotte.blogg.se
Postat av: johanna

jag har bombat med röster ;)

2007-05-06 @ 19:00:09
Postat av: Fridaa

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
*Ja, jag handlar på Hm. Snygga kläder till bra priser.

Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
*Trendavdelningen tycker jag absolut bäst om och det är där jag handlar oftast.

Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
*Jag har alltid gillat Hm

Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?
*Jag tror att Hm lockar till sig många kunder genom att kända persoser eller designers som dom har hört talas om designar.

Tre ord som du förknippar med H&M?
*Billigt,bra,enkelt

H&M är bra, men tyvärr blir man ju inte ensam om plaggen.

2007-05-06 @ 19:05:40
URL: http://leva.webblogg.se
Postat av: Mitra

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
- jag köper kläder på HM eftersom det är billigt


Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
-det är nog trend men det är ändå väldigt olika


Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
-njae´... eller iaf inte pga designsammarbeten


Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?
-det hjälper att locka till sig människor men det blir nog oftast inte så bra


Tre ord som du förknippar med H&M?
billigt,ok,massproduktion

2007-05-06 @ 20:04:37
Postat av: lalala lilla molntuss

1. jag köper kläder på H&M så lite som möjligt, men när jag gör det är det mest basplagg, som deras enfärgade 49:- linnen och 69:- t-shirtar. anledningen är att plaggen från deras kollektioner är det så många som har. det är sällan man får vara ensam om att äga ett HM-plagg. hittar man något, så går det en vecka och sen ser man 5-6 stycken till på skolan med exakt plagg, mindre kul. dessutom känns det som att HM's plagg nästan bara håller en säsong, iaf divided-kläderna, sen känns de omoderna. en annan anledning till att jag försöker handla så lite som möjligt på H&M är för att eftersom deras kläder är så billiga så är det inte säker att människorna som jobbar i klädfabrikerna gör det under de bästa förhållandena.. och hur ställer sig HM i miljö frågor? tar de hänsyn till miljön vid tillverkning av kläder, eller släpps det ut miljöfarliga gifter i naturen?

2. när jag handlar på HM är det mest enfärgade divided tröjor och linnen som sagt. men ibland köper jag plagg från HM-Trend också eftersom de kläderna ser lite dyrare ut och har bättre kvalite. divided kläderna ser mest billiga och sladdriga ut...

2. jag tycker att HM har varit bra på att välja ut bra och lite annorlunda designers att jobba med. det var kanske inte så många som hört talas om t ex viktor och rolf innan de lanserade sin kollektion för HM, så det var kul att de valde att jobba med just dem. Stella McCartney sammarbetet var också bra med snygga kläder, dock har jag inte gillat varken Madonna & crew kollektionen eller Madonnas egna kollektion. båda vbar ganska tråkiga...

3. jag tror att de blir mer välkända och folk som inte brukar handla där får plötsligt upp ögonen för dem. genom att visa att de kan få kända designers att sammarbeta med dem får de mer status och respekt i modevärlden.

4. billigt, trendigt, men dock lite dålig kvalite

2007-05-06 @ 20:12:01
Postat av: victoria

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?

Jag handlar mycket kläder på h&m! Bra basgrejer + dom följer trenderna till ett bra pris


Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?

Favoritavdelningen är trend, men eftersom jag oftast har stl 44 så blir det en hel del på vanliga "damavd".


Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)

Högre status. När jag var liten (född 82) var det "pinsamt" att handla där, dålig kvalitet m.m.


Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?

absolut! Det är bra marknadsföring. Själv hade jag aldrig haft ett victor & olf plagg i garderoben om det inte var för H&M, Nu har jag två och dom gör mig lycklig :-)


Tre ord som du förknippar med H&M?


Trendigt, prisvärt, åtkommligt

2007-05-06 @ 20:47:24
Postat av: Lou

1. Jag köper kläder på h&m, bra pris känns dock som om de börjar höja priserna lite nu, vilket är trist.


2. Förut handlade jag bara på Divided men nu har jag insett det fina med trendavdelningen & sätter nästan inte ens en fot på Divided längre.

3. Nej, jag tycker designsammarbetna har varit ganska onödiga. Känns inte så nytt liksom. Kläderna har inte skillt sig så värst från de vanliga.


4. Blir lite mer ståhej kring det, vilket kanske är bra för h&M när småtjejer står i kö i flera timmar & köper det första bästa de kommer åt. Dock tror jag att folk snart kommer tröttna.

5. billigt dålig kvalite :) (tre ord)

2007-05-06 @ 20:56:24
URL: http://lilolou.blogg.se
Postat av: Linnea

jag fattar inte hur någon annan bild än din kan ligga på topplistan på modette!

2007-05-06 @ 20:57:32
Postat av: sofie

1. Ja
2. Det blir nog Divided
3. Ne har alltid köpt massa kläder därifrån.
4. Ja tror de påverkar en hel del.
5. Snyggt, billigt, användbart

2007-05-06 @ 21:11:45
URL: http://mysofie.blogg.se
Postat av: therese

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
För att det är billigt men mest blir det basplagg som linnen och t-shirts för att det känns onödigt att köpa nån annanstans.
Jag handlar inte så mycket andra kläder för att jag inte hittar nåt plus att kvaliten är sådär

Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
Jag tycker nog mest om damavdelningen för de har mer plagg som inte kommer att blir helt omoderna på en månad, som trend och divided. Inte lika mycket "slit och släng"-känsla på dam.

Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
De har ju absolut börjat tänka på designen mer, inte bara göra basplagg som man inte sticker ut med. Designkollektionerna känns lite skit samma, tycker det känns som att folk köper mer för att få ett designerplagg än för att de tycker att det är snyggt.

Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?
Positivt, det höjer ju deras status. Lite mera lyx.

Tre ord som du förknippar med H&M?
Billigt, slit och släng, massproduktion

2007-05-06 @ 21:24:06
Postat av: Marie 15

1. Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
Jag köper (eller kanske ska jag säga köpte?) endel grejer på H&M, mest klänningar/tunikor, leggins och sånna grejer. Men jag har typ slutat därför att grejerna är tillverkade i china, bangladesh m.m, det är för mig = barnarbete. jag vet, typ alla plagg man köper är tillverkade på det sättet men efter en film vi såg i skolan om framför allt H&M's plagg så får jag typ dåligt samvete av att köpa kläder där, töntigt, jag vet, men ändå ;)
Men ändå så lockar fortfarande de billiga priserna, så när det inte finns så gott om pengar blir det lätt att man hamnar där.
2.Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
Jag har ingen aning om vad de har för olika märken, eller jag vet Divided men jag tycker att alla deras mönster som de har på alla kläder nu är SÅ fula!
3.Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
Som jag skrev tidigare så har den förändrats mycket sen jag såg filmerna i skolan om det. Därför köper jag dyrare plagg numer för att jag inbillar mig att de som gjort det ändå får LITE mer.
4.Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?
Jag tror det förbättrar? Eftersom H&M ibland kan förknippas med "billig skit" så om kändisar är med och bestämmer hur det ska se ut kanske det känns lyxigare? Vet faktiskt inte...
Tre ord som du förknippar med H&M?
Barnarbete, billigt, dålig kvalité

2007-05-06 @ 21:47:40
Postat av: Mia

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
Ibland, men mest inte.
1. Det är för dyrt, jag är student och får inte så mycket pengar så istället väljer jag antigen att köpa några plagg av bättre kvalitet (hms är inte den bästa) och sedan resten är second hand (där man kan hitta orginella kläder!) Samt så vet jag inte om hm är ett etiskt företag om man ser på alla made in-lappar.

Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
För inspiration Trend.

Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
Designarbeten är kul (kul att de vill göra billigt mode) men minus för överhysterin och ibland att det blir lite lamt. Inga riktigt orginella saker, mest sånt som ska passa alla.

Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?
Positivt, eftersom de får mycker press.


Tre ord som du förknippar med H&M?
snabba kopior, internationellt



2007-05-06 @ 23:41:52
Postat av: Tess

Jag gav dig en 10 iaf :)

1.Japp! Snygga kläder till ett bra pris.
2. Handlar oftast på Divided, gillar den avdelningen mest.
3. Japp, de har ryckt upp sig väldigt på senare år..
4. Då det har varit sammarbeten så har jag inte gillat ett enda plagg, tror inte att det påverkar positivt. Men det är ju bara vad jag tycker!
5. Billigt, bra men dålig kvalite.

2007-05-07 @ 00:53:47
URL: http://honeydews.blogg.se
Postat av: Anonym

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
Ja, dom är snygga och billiga. Däremot kan kvalitén vara hur sunkig som hellst, eller hur bra som hellst. Det beror helt på plagg osv. Det är heller inte så enkelt att itne köpa något där, allt är snyggt och det finns cirka 15 stycken i sthlm city..

Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
Tycker nog mest om Divided, färgglada och trendiga kläder, och billiga. Min favoritklänning är där ifrån & kostade bara 90 spänn eller något.

Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
Nej, inte negativt, posetivt, kanske. Men jag tror inte det


Tre ord som du förknippar med H&M?
' Billigt, snyggt & trendigt

2007-05-07 @ 13:38:57
URL: http://www.ffiiaaa.blogg.se
Postat av: lisa

Köper du kläder på H&M? Varför, varför inte?
Ja. För att de har de allra snyggaste kläderna till det bästa priserna

Vilken avdelning (Trend, Divided osv.) tycker du bäst om? Vilken avdelning handlar du oftast på?
Jag tror det är Divided, har inte så bra koll på det.


Har din syn på H&M förändrats något på senare år? (pga. designsamarbeten t.ex.)
Nja. Jag tycker bara att det har blivit bättre, mer roliga kläder osv. Designergrejerna har jag inte orkat bry mig om, tycker inte det har varit något snyggt. Fast ja, i positiv mening så har väl min syn ändrats.

Hur tror du designsamarbeten påverkar H&M som varumärke?
Ja, de får mer uppmärksamhet. Fast det kan nog också ge lite wannabeintryck...

Tre ord som du förknippar med H&M?
Snyggt, fulsnyggt, brapris

2007-05-07 @ 14:46:02
URL: http://berrasblogg.blogg.se
Postat av: malena

1) De uppdaterar sig snabbt på trender o har mkt bra priser. Dessutom är butiken lättillgänglig.
2)Jag gillar trende eller divided black bäst (Divided black är mer "fest" medan divided red är mer basic o casual)
3) De är mer up to date o är snabbare m trender. De har blivit mer mångfacetterade i sitt utbud. underkläder, skor, olika linjer, mm
4)Det förändrar H&Ms avrumärke på så sätt att det visar att även stora designers är villiga att visa på en "demokratisk" syn på mode o därför är villiga att "köpa ner" sig till H&Ms (billiga) nivå. Helt enkelt är det creddigt för H&M. Dock har samarbetana inte alltid varit spec. lyckade (undantaget V&R, var trench är schysst)
5) billigt, snyggt, uppdaterat

2007-05-07 @ 15:51:36
Postat av: emelie

1. Ja, det gör jag. Det är snygga kläder, till bra priser. Kvalitén är inte alltid den bästa, men allt är ju inte dåligt :)

2. Jag gillar nog Trend bäst, där hittar man trender till ett billigt pris, som man kan blanda in i sin "egen" stil och göra något eget med.

3. Ja, jag har börjat gilla H&M mer, de har gjort en sving uppåt vad gäller kläder och det är fortfarande bra priser, men snyggare saker och bättre kvalité.

4. Jag tror det gör dem populärare, eftersom fler och fler blivit intresserade av mode och märkesplagg på senare tid. Genom detta kan man få designerkläder till ett billigt pris.

5. Något för alla

2007-05-07 @ 18:12:02
Postat av: Anonym

1. Ja, det gör jag. H&M är billigt och funkar för stunden, vill man ha en snabb, billig partyoutfit så är H&M perfekt. Dessutom så har de ett bra accesoarutbud, vilket ger dem lite plus i kanten.

2. Beror på? Trend skulle jag tippa på kanske?

3. H&M har blivit större sen de började samarbeta med kändisar och designers - det märks inte bara på kändisarnas kollektioner utan också på deras egna varor. Det är mer medvetna nu är förr om vad som gäller och inte.

4. Billigt, tillfälligt, kvantitet

2007-05-08 @ 13:22:48
Postat av: Frida

1. Ja, jag handlar mkt kläder på H&M! För att det är så billigt & bra, man kan hitta det mesta där :)

2. Jag brukar kolla runt lite överallt på H&M, men jag köper någ mest från Divided. Varför vet jag inte, men det brukar bli så.

3. Eftersom jag inte varit så intresserad av mode en längre tag (& då pratar jag någ om ett år ungefär) så vet jag inte. Men H&M har alltid varit H&M liksom ^

4. Ja, det är väl klart. De blir ju en mkt kändare kedja. De har ju oxå blivit mer modemedvetna sen de började jobba med designers.

5. Superbra, billigt & ..divided x]

kika gärna in lite på min sida (a) :)

2007-05-08 @ 16:50:50
URL: http://pinkdreams.webblogg.se
Postat av: Anonym

Billigt, men ack så dålig kvalitet!
Baskläder, underkläder och bikini, varför inte? Men absolut inte mer än så.

2007-05-09 @ 16:44:33
Postat av: Hilda

Jag har kläder från hM. Men det är som många påpekat, tråkigt, när alla handlar där. Dessutom har jag hört från många håll att HM inte tar ansvar för de som syr deras kläder. hade ett arbete om sådant i skolan för ett år sedan, och de stora klädkedjerna så som HM Kappahl, Lindex etc. verkar vara de värsta när det gäller sånt. (min egna uppfattning dock). Jag vet inte om det stämmer, men det är ganska troligt, eftersom kläderna är så extremt billiga att det är ganska osannolikt att de som tillverkar dem får särskilt bra lön. Det är ganska tragiskt att det är så här det blir när i-länder "samarbetar" med tredje världen.

2007-05-21 @ 21:00:20
URL: http://tokrolig.blogg.se
Postat av: Anjou

Ärligt: Majoriteten av alla de bilder som är med och tävlar är rent skit. Din är lätt den snyggaste.

2007-05-22 @ 17:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback