Listigt

Här följer en lista som jag tattade här. /Olle

Din stil i en mening: en salig mix av gammalt och nytt. Hahaha. Eh jag vet inte, ganska svajande och svår att definiera men möjligtvis något indie? Second hand för fulla muggen?

Stilförebilder: ett par bloggare, ett par kändisar och ett par mer eller mindre bekanta.

Vilken är din favoritdesigner: jag vene.

Inspireras du av: människor på stan samt Cobrasnake.

Hösten 2006 - vad gav den dig: en ganska poppis blogg, en av mina bästa vänner (iPoden) samt en hel del regn och rusk.

Vad tror du på inför våren: för min egen del; 70-tal, finurliga håruppsättningar, den gamla vanliga skomanin.

Det bästa basplagget: vita linnen.

Färger just nu: blått, blått, blått.

Jag vägrar: neon, päls, turban.

En ideal outfit: tjejen till höger i inlägget här nedan lyckades något sanslöst bra i min mening. Skinnjacka, solglasögon, leggings och grymma skor.

Do's and don'ts: do: blanda mönster och don't: bry dig om vad andra tycker (tjena klyschan, men jajaja)

Ditt senaste köp: ett litet, litet kasettband som jag ska göra ett halsband utav.

Tre saker på vårens önskelista: BRA VÄDER, snygga blåjeans och en parkas jag inte försvinner i.

  
Foto: Cobrasnake

Kommentarer
Postat av: lillan

som vi sade en gång; lika snygga som brudarna på vänstra bilden, så snygga, om inte snyggare ska vi vara i sommar, höhö

2007-03-04 @ 19:36:13
Postat av: Anonym

"Jag vägrar: neon, PÄLS, turban." brabrabra! Fint med modebloggare som har hjärnan kvar! :D

2007-03-04 @ 19:40:54
Postat av: josefin

Hej.
till amanda ^^
Såg på outfits.se en bild där du hade en jättesöt blå-bit klännig som du sytt själv.
Jag bara älskar modellen, och tja, allt.
Har du någon beskrivning du kan mejla eller så?

2007-03-04 @ 19:45:00
Postat av: Elsa

Jättefin lista! Sen måste jag bara säga att ni är så söta! :D

Postat av: lenie

har ni någon mail man kan nå er på?

2007-03-04 @ 20:17:52
URL: http://leenajoutsemo.blogg.se/
Postat av: Astrid Sonja Emilia

Kassetthalsbandet låter väldigt funerligt och tufft. Älskar er blogg!!! Hade den som förebild när vi skapade vår, tror inte at vi har lyckats så bra precis, men men, vi kämpar på, allt kräver övning...:P
Kramar Astrid (Sonja & Emilia)

2007-03-04 @ 20:33:06
URL: http://ohlala.blogsome.com
Postat av: cimic-

så söt blogg du har :D
kul att läsa och se :D

2007-03-04 @ 20:51:16
URL: http://misscimic.blogg.se
Postat av: sanna

grymt roligt lista, den snodde jag :)

2007-03-04 @ 21:01:19
URL: http://spaderdam.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Tjohej, tänkte ställa två frågor: Amanda, när du syr, har du mönster eller gissar du dig fram? Isf är du mkt begåvad ;) Och så undrar jag på vilket röda korset ni handlar? Ha det bra!

2007-03-04 @ 21:15:26
Postat av: malou

snygga bilder!

2007-03-04 @ 21:21:06
URL: http://mlao.blogg.se
Postat av: Anonym

Varför undar du vilket Röda Korset de handlar på? Det är ju inte så att det finns ett speciellt "Röda Korset" som bara har fina fynd. Fynda kan man göra på alla second hand-butiker, men då gäller det att vara där ofta också. Det är svårt att bara gå dit en gång och tro att man ska komma hem med lika fina fynd som Amanda och Olivia, dom har ju dessutom handlat så mycket på second hand-affärer att de har lättare för att fynda.

2007-03-04 @ 21:35:51
Postat av: Ellis

Lät himlans trevligt med ett kasetthalsband,vill se bild när det är klart:)

2007-03-04 @ 21:48:53
URL: http://ellisellis.webblogg.se
Postat av: madde

åh! vart köpte du det lilla lilla kasettbandet? kanske det kan vara i typ guld å typ strass å typ så...Tänkte börja tillverka lite studentpresenter redan nu i form av smycken.

2007-03-04 @ 23:23:40
URL: http://shittyweekend.blogspot.com/
Postat av: Anonym

FETT JÄVLA INDIE. HÖRU RE??

2007-03-05 @ 01:45:10
Postat av: Anonym

FRÅN ERSNT

2007-03-05 @ 01:45:20
Postat av: Anonym

ernst! fan, skrev fel. fan vad pinsamt. ååååh!

2007-03-05 @ 01:45:45
Postat av: Anonym

ångest för det där med felstavningen, så ni vet.

2007-03-05 @ 01:45:57
Postat av: ERNST

jag har legat nu, sömlös i drygt fyra timmar. kan inte sova. vill bara klargöra det tidigare missödet med då jag stavade fel på mitt namn. kan ba bli så jädra fel ibland. bört helt ärligt ihop. brast i tårar. ERNST. inget annat. kom ihåg det.

ps, du är är så jävla indie ds.

2007-03-05 @ 06:08:43
Postat av: hp


kulig lista.. jag tar den!!

ömma smek /hanapee.blogg.se

2007-03-05 @ 10:29:12
URL: http://hanapee.blogg.se
Postat av: Cate-an

Jag känner igen killen med blå skor. Var kommer han ifrån?

2007-03-05 @ 11:52:17
URL: http://catessecret.blogspot.com/
Postat av: victoria

bra idé med kasettbandet juu!

2007-03-05 @ 12:08:03
Postat av: söfe

hey. haha ehm du vet inte vem jag är men jag skulle bara vilja säga att jag faktistk gjorde ett halsband av ett litet kasettband häromdagen jag med :) Du kan se bild på hur det blev i min blogg om du vill? ;)

2007-03-05 @ 12:55:18
URL: http://sofienc.blogg.se
Postat av: Olivia

lillan- jaaa!
anonym- tja.. päls är ju inge kul
josefin- just denna klänning sydde hon bara lite på måfå tror jag.
Elsa- tack hördu, och detsamma! du är hur söt som helst!
lenie- japp! [email protected]
Astrid Sonja Emilia- ser bra ut tycker jag =)
cimic- tack!
sanna- gött =)
anonym- det är både och, men för det mesta gissar hon (tror jag). vi handlar på rk i kungsbacka.
malou- visst är dom!
anonym- sant sant.
Ellis- ja förhoppningsvis så blire klart.. någon gång. hehe
madde- på H&M! det är i silver med lite strass faktiskt
ernst- hmm jajaja där fick du till det.trodde nog jag skulle möta motstånd på indiepunkten
hp- bara gört vetja!
Cate-an- ingen aning vem han är faktiskt
victoria- jepp
söfe- haha, har precis samma kasettband. tack för inspirationen!

2007-03-05 @ 18:46:01
URL: http://moderniteter.blogg.se
Postat av: åsikten

Älskar er attityd alltså!

2007-03-05 @ 20:33:42
URL: http://asiktenojag.blogspot.com
Postat av: Anonym

varför inte turaturban?,det är en mycket udda och snygg detalj.

2007-03-06 @ 15:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback